Sinds de eerste lancering in mei 2022 heeft Shopify Audiences verkopers geholpen hun digitale advertenties met grotere precisie te targeten, waarbij veel deelnemende verkopers hun kosten voor klantenwerving met wel 50% hebben verlaagd.
Vandaag willen we dit aanbod graag uitbreiden met iets nieuws: Audiences v2.1. Deze release levert onze best presterende algoritmen tot nu toe. Met Audiences v2.1 kunt u uw verkopers in Noord-Amerika helpen meer klanten te vinden op alle grote advertentieplatforms, van Meta, Google en Pinterest nu ook TikTok, Snapchat en Criteo. Daarnaast hebben we een nieuwe benchmarkingfunctie gelanceerd, waarmee u kunt vergelijken hoe de advertenties van uw verkopers presteren in vergelijking met winkels met vergelijkbare doelgroepen en bedrijfsmodellen.
In een klantprivacyklimaat dat steeds restrictiever wordt, heeft Shopify Audiences alles wat je nodig hebt om de prestaties van de advertenties van je verkopers te maximaliseren. Als Shopify Partner is Audiences een belangrijke onderscheidende tool waarmee u een maximaal rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) kunt behalen aan uw verkopersklanten. Laten we eens kijken naar de functies die Shopify Audiences v2.1 tot een essentieel hulpmiddel in uw gereedschapskist maken.
Wat is Shopify Audiences?
Shopify Audiences genereert gepersonaliseerde doelgroeplijsten en inzichten die alleen beschikbaar zijn op Shopify, om kopers beter te targeten waarvan de kans groter is dat ze converteren. Audiences is gratis en exclusief beschikbaar voor Plus-verkopers die Shopify Payments gebruiken en actief zijn in de VS of Canada.
Het Audiences-algoritme ontwikkelt doelgroeplijsten op basis van miljoenen commerciële intentiesignalen in Shopify. Lijsten worden automatisch geëxporteerd naar de gekoppelde advertentieaccounts van uw verkopers om hun targeting beter te informeren, met een nauwkeurigheidsniveau dat niet alleen op de advertentieplatforms beschikbaar is. Lijsten kunnen worden aangepast op basis van de trechterfase en het advertentieplatform in Meta, Google, Pinterest, TikTok, Snapchat en Criteo.
De nieuwe benchmarkingtool voor doelgroepen vergelijkt de prestaties van de campagnes van een verkoper met die van vergelijkbare verkopers. Een krachtige functie waar we hieronder dieper op ingaan.
Hoe kunnen uw verkopers profiteren van Shopify Audiences?
Shopify Audiences wordt geleverd met een aantal voordelen, die in deze meest recente release zijn uitgebreid.
Betere resultaten voor bestaande advertentiecampagnes
De Shopify Audiences-algoritmen beginnen met een kennisbasis over de winkels van deelnemende verkopers en matchen die met betekenisvolle inzichten over kopersgedrag op het Shopify-platform om kopers te helpen identificeren die klaar zijn om uw trechter te betreden. Shoppers vertegenwoordigen elke fase van het koperstraject, van het eerste bezoek tot het afrekenen.
Stel dat een van uw verkopers zwemkleding verkoopt. Met alleen een advertentieplatform kunt u de advertenties van uw verkoper richten op kopers binnen bepaalde demografische of interessegebieden, maar dat kan slechts zo ver gaan als het gaat om het beperken van de doelstellingen.
Wanneer daarentegen dezelfde campagne met Shopify Audiences werd uitgevoerd, keken de algoritmen van het platform naar een reeks klantdatapunten om toekomstig gedrag te voorspellen. De algoritmen voor Doelgroepen kunnen bijvoorbeeld inzichten bieden op basis van mensen die in het verleden aanvullende producten hebben gekocht.
Shopify Audiences vervangt de digitale advertentieaccounts van uw klanten niet; het creëert een extra laag van inzicht om de precisie van hun advertentietargeting te vergroten.
Advertenties worden nog steeds op dezelfde plaatsen weergegeven. Het verschil is dat ze nu voor de juiste doelgroep worden geplaatst, met grotere precisie gericht op doelgroepen op basis van miljoenen inzichten uit vergelijkbaar doelgroepgedrag in Shopify.
Voor meer precisie kunt u voor elke fase van de trechter van uw verkoper een ander lijsttype selecteren.
Retargetingboost (voorheen Hoge intentie genoemd)is een doelgroep met een lager bereik lijst die de hoogst gerangschikte potentiële klanten bevat en geschikt is voor conversies stimuleren bij mensen die zich met het merk van een verkoper hebben beziggehouden. Voor bewustzijn en overweging, A Prospectie (voorheen mid-intent) doelgroep is geschikt, omdat deze een grotere lijst potentiële klanten bevat waarvan Shopify voorspelt dat ze zich willen engageren met het merk van een verkoper. Voor bewustzijneen doelgroep met een lagere intentie en een hoger bereik of Gelijkaardig doelgroep is een goede keuze, omdat deze een grote lijst met potentiële klanten bevat. Het publiek gebruikt de Retargeting-boost lijst om vergelijkbare mensen te vinden.
Precisiedoelstelling
Doelgroepalgoritmen maken gebruik van machinaal leren en passen zich voortdurend aan op basis van wat ze zien in de gegevens over de intentie van de koper die het systeem ontvangt naarmate meer verkopers zich aanmelden voor de onderliggende coöperatieve doelgroepgegevens. Als u Audiences een jaar geleden bij uw verkopers heeft geprobeerd, ervaart u nu een verbeterd product met v2.1. En dat zal over een jaar alleen maar beter zijn, omdat er meer klantintentiesignalen binnenkomen.
Deze verbeteringen vinden zowel organisch als doelbewust plaats, omdat het Shopify Audiences-datateam voortdurend meerdere concurrerende algoritmen lanceert en test, op zoek naar betere modellen om het aantal conversies te maximaliseren en de kosten voor het kopen van advertentievertoningen (CPM) te minimaliseren. Het is ‘survival of the fittest’: de algoritmen die tegenwoordig in Audiences worden ingezet, zijn degene die tijdens het testen consistent de hoogste conversiepercentages behaalden.
Verbeterde prestaties met nieuwe benchmarkgegevens
Nieuw in Audiences v2.1: met benchmarkgegevens kunt u zien hoe de advertenties van uw verkopers in de afgelopen 30 dagen hebben gepresteerd in vergelijking met verkopers met vergelijkbare bedrijfsmodellen in dezelfde branche.
Met deze gegevens kunt u de advertentiesets van uw verkopers verfijnen en verbeteringen aanbrengen in belangrijke statistieken, waaronder de klikfrequentie, het conversiepercentage, de kosten per 1000 vertoningen, de kosten per klik en de kosten per conversie.
Als die zwemkledingverkoper zich bezighoudt met hoogwaardige, op maat gemaakte, luxe mode, is zijn benadering van het bedrijfsmodel immers fundamenteel anders dan die van een discountproducent of wederverkoper. Met Doelgroepen kunt u de advertentieprestaties van uw verkopers vergelijken met die van andere verkopers van badkleding en luxe zwemkledingverkopers, in plaats van met die van verkopers die in dezelfde overkoepelende branche actief zijn maar aanzienlijk verschillende bedrijfsmodellen hebben.
Lagere kosten voor klantenwerving
Shopify Audiences kan de acquisitiekosten van klanten met maar liefst 50% verlagen.
Nu de kosten van digitaal adverteren stijgen, SIMKHAIeen luxe kledingwinkel voor dames, wendde zich tot Shopify Plus Partner Maison MRKT, voor hulp. Maison MRKT implementeerde Shopify Audiences om een lijst met kopers met een hoge intentie te genereren. Op deze manier creëerde het merk meerdere doelgroepen om zijn nieuwe marketingstrategie aan nieuwe klantsegmenten te leveren. De kosten per acquisitie daalden met 54%, met een 84% hoger conversiepercentage.
Lees hier het volledige klantverhaal.
Shopify Audiences is een krachtige aanvulling op ons algehele marketingsysteem waarmee we onze accounts evenwichtig en winstgevend kunnen houden.
Hoe u uw verkopers aan de slag kunt helpen met Shopify Audiences
Om in aanmerking te komen voor Shopify Audiences moeten verkopers een Shopify Plus-handelaar zijn die Shopify Payments gebruikt en actief is in de VS of Canada. Verkopers moeten inloggen op hun accounts om te zien of ze in aanmerking komen om de app te installeren. Laat ze vervolgens de volgende stappen uitvoeren:
- Installeer de Doelgroepen-app.
- Schakel het delen van gegevens in. Dit is hoe Audiences inzichten ontwikkelt. Houd er rekening mee dat de bedrijfseigen gegevens van verkopers veilig en gehasht zijn. Verkopers moeten ervoor zorgen dat ze hun privacybeleid bijwerken om ervoor te zorgen dat ze blijven voldoen aan de privacywetten van de Amerikaanse staat.
Vervolgens kunt u als partnerbureau de volgende stappen voor uw handelaar uitvoeren:
- Verbind een advertentieplatform naar keuze, waaronder Meta, Google, Pinterest, Criteo, TikTok en Snapchat. Pro-tip: Wij raden aan om met Meta te beginnen.
- Shopify Audiences genereert automatisch doelgroeplijsten die naar de verbonden advertentieaccounts worden geëxporteerd. Opmerking: Het duurt een paar dagen voordat deze doelgroepen volledig zijn ingevuld in Advertentiebeheer.
- U kunt nu een advertentiecampagne maken en uitvoeren op een advertentieplatform dat zich richt op de aangepaste doelgroeplijst van uw verkoper.
Help uw verkopers nog meer uit Shopify-doelgroepen te halen
1. Selecteer doelgroepen op basis van advertentiedoelen
Verschillende doelgroepen zullen min of meer relevant zijn voor verkopers op basis van hun huidige advertentiedoelen. We raden u aan te experimenteren met de advertentiecampagnes van uw verkopers om de resultaten te vinden die het beste werken voor hun merk en producten.
Voor prospectieraden wij u aan onze Prospectie (voorheen Mid intent genoemd) of Lookalike (lagere intentie, breed bereik) doelgroepen om nieuwe kopers te ontdekken die geïnteresseerd zouden zijn in de producten van een verkoper. Dit zijn grotere doelgroeplijsten waarin een verscheidenheid aan gegevens is opgenomen, waaronder aankoopgedrag uit het verleden dat wijst op mogelijke interesse in producten die een verkoper verkoopt. Deze twee doelgroeptypen moeten worden toegevoegd aan de nieuwe of bestaande advertentiesets voor prospectie van een verkoper. De prospectielijst bevat potentiële nieuwe klanten waarvan Shopify voorspelt dat ze in contact willen komen met het merk van de verkoper. De Gelijkaardig publiek maakt gebruik van de Retargeting-boost vermelden als bron. Het advertentieplatform vindt mensen die vergelijkbaar zijn met deze doelgroep, zodat verkopers nog meer nieuwe klanten naar hun winkel kunnen trekken.
Wanneer retargeting, voeg de Retargeting-boost (voorheen Hoge intentie genoemd) publiek voor een handelaar bestaande retargeting advertentiesets. Dit is een gerichte doelgroep in de lagere trechter van mensen die zich met het merk van de verkoper hebben beziggehouden. Het is gebouwd met eigen signalen en bijpassende algoritmen die de intentie aangeven, wat leidt tot hogere conversiepercentages.
2. Pas de targeting op geëxporteerde lijsten aan
Het aanpassen van de targeting mag niet binnen de doelgroepen zelf beginnen en stoppen. Zodra een doelgroeplijst is geëxporteerd, kunt u deze aanpassen om een doel nauwkeuriger te bereiken, zoals alleen mannen of alleen vrouwen targeten. Hoewel dit het bereik verkleint en de kosten verhoogt, kan een nauwere targeting verkopers helpen advertenties beter aan te bieden aan de meest relevante doelgroep, en daardoor het aantal conversies verhogen.
3. Test, test en nog eens testen
Zoals alles bij digitaal adverteren en metrieken, is experimenteren essentieel om ervoor te zorgen dat Audiences alles doet wat het kan voor verkopers.
Controleer eerst of u voldoende geld besteedt aan de door doelgroepen aangedreven advertentiesets van uw verkopers. Een goede benchmark is ongeveer 50 conversiegebeurtenissen in zeven dagen om de leerfase te verlaten. Als ze minder krijgen, probeer dan de uitgaven aan te passen.
Probeer vervolgens experimenten uit te voeren om u te helpen de incrementaliteit van Shopify Audiences beter te begrijpen. Je kunt beginnen door een advertentieset te identificeren die goed werkt in hun digitale advertentiemanager. Voer het vervolgens uit tegen Shopify Audiences. U kunt bijvoorbeeld proberen een Shopify Audiences-lijst met hoge intentie te plaatsen naast een retargetinglijst die niet wordt gepromoot door Audiences. Als alternatief kunt u een prospectielijst van Shopify Audiences met gemiddelde intentie uitvoeren tegen een prospectielijst zonder Shopify Audiences.
Gelukkig nijlpaard
Toen Happy Hippo in 2006 voor het eerst op de markt kwam, was het vastbesloten om betere, veiligere en leukere badproducten voor kinderen aan te bieden dan er momenteel op de markt waren. Ze waren snel succesvol en verhuisden van een productielijn voor keukentafels naar grote winkels en handwerkshows in heel Canada.
Happy Hippo was klaar om op te schalen en werd een Shopify Plus-handelaar en begon Shopify Audiences te gebruiken om zijn eigen DTC-aanwezigheid te helpen vestigen. In de eerste campagne was 23% van de omzet van de winkel afkomstig van nieuwe klanten die rechtstreeks konden worden toegeschreven aan Shopify Audiences. Net zo indrukwekkend was dat het rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) een rendement van 4,7 keer had, de kosten per duizend advertentievertoningen (CPM’s) 51% lager waren, het conversiepercentage met 200% steeg en de kosten voor klantenwerving 72% lager waren.
Het bedrijf had vertrouwen in het gebruik van Shopify Audiences en nam vervolgens het vergelijkbare publiek dat het in zijn eerste campagne op Facebook had gecreëerd, en scherpte zijn inspanningen verder aan om zijn bereik op metaplatforms te vergroten.
Help uw klanten vandaag nog meer klanten te vinden op de beste advertentieplatforms met Shopify Audiences
Shopify Audiences is een krachtig hulpmiddel in uw achterzak waarmee u uw verkopers kunt onderscheiden van hun concurrenten – en u van die van u. Met Audiences in uw team zullen uw verkopers de ruis doorbreken om de juiste klanten aan te trekken en hun advertentiebudget verder te laten stijgen.
Verlaag de acquisitiekosten voor uw klanten