Google automatisch aanvullen biedt zoeksuggesties tijdens het typen in het zoekvak of de Chrome-adresbalk. De suggesties zijn gebaseerd op het zoekvolume van elke zoekopdracht, waardoor automatisch aanvullen een handig onderzoekshulpmiddel is om populaire termen over een onderwerp te identificeren.
Automatisch aanvullen kan zoektrajecten voorspellen omdat doelgroepen waarschijnlijk een van de suggesties zullen selecteren in plaats van hun eigen woorden of zinsdelen.
Meerdere tools kunnen suggesties voor het automatisch aanvullen van zoekwoorden exporteren van Google, Bing, YouTube en andere zoekmachines, waardoor de ontdekking van nieuwe termen wordt versneld, inclusief termen die verband houden met een merk.
Hier zijn er zes om te overwegen.
Hulpprogramma voor zoekwoorden Dominator
Hulpprogramma voor zoekwoorden Dominator biedt trefwoordpopulariteit voor negen zoekmachines, waaronder Google, YouTube, Bing en Amazon. Voor Google, haalt de tool alle suggesties voor automatisch aanvullen voor een basistrefwoord op per land en taal. De tool breidt woorden uit terwijl elke letter en cijfer wordt getypt, waardoor automatisch aanvullen wordt nagebootst.
Het toont geen precies zoekvolume voor elk zoekwoord, maar geeft in plaats daarvan een score van 1 tot 100 op basis van de populariteit ten opzichte van termen voor automatisch aanvullen, waarbij ‘100’-termen zijn gemarkeerd als ‘Hot’.
Deze statistieken bieden enige waarde, hoewel ik de voorkeur geef aan het werkelijke volume voor elk woord. De filters van de tool kunnen zoekopdrachten groeperen op basis van een veelvoorkomend woord, langere zinnen vinden en zelfs woorden uitsluiten.
Met de gratis versie van het Hulpprogramma voor zoekwoorden Dominator zijn twee zoekopdrachten per dag mogelijk. Betaalde abonnementen beginnen bij $ 9 per maand.
AdWords-robot
AdWords-robot is een eenvoudige schraper voor automatisch aanvullen van Google. Het breidt een kernterm uit met de suggesties van de zoekmachine. Er zijn geen extra functies, maar het is een snelle manier om te zien hoe Google zoekwoorden uitbreidt. De tool groepeert suggesties door letters en cijfers toe te voegen aan een kernwoord of -zin.
Yoast heeft een soortgelijk hulpmiddel, maar het breidt een zoekopdracht alleen uit met letters en niet met cijfers (zoals grootte of leeftijd).
Hulpprogramma voor zoekwoorden
Hulpprogramma voor zoekwoorden is een geavanceerde zoektermenprovider met weinig gratis functies. Het platform toont autocomplete-suggesties voor kerntermen op 13 zoekmachines, waaronder Google, YouTube, Bing, Amazon, eBay en TikTok.
Betaalde abonnementen voor het Hulpprogramma voor zoekwoorden beginnen bij $ 89 per maand om toegang te krijgen tot het zoekvolume, de concurrentie en trends op trefwoorden.
SEO voor het ontdekken van zoekwoorden
SEO voor het ontdekken van zoekwoorden is een gratis Chrome-extensie die gegevens van Google automatisch aanvullen voor een woord of zin extraheert.
De tool groepeert suggesties door ‘zijn’, ‘kan’, ‘hoe’, ‘wat’, wanneer en ‘waar’ in te voegen in een kernterm. Bij een zoekopdracht naar ‘rode schoenen’ omvatten de suggesties bijvoorbeeld:
- Zijn rode schoenen in stijl
- kan Rode schoenen passen overal bij
- Hoe om rode schoenen te stylen
- Wat rode schoenen betekenen
- wanneer rode schoenen dragen
- waar rode vleugelschoenen gemaakt
Als u op het linkpictogram naast elke suggestie klikt, wordt er een Google-zoekopdracht voor die term gegenereerd. De tool breidt zoekopdrachten uit met elke letter en voorzetsel (bijvoorbeeld for, of, with).
SERP-hulp
SERP-hulp is een andere gratis Chrome-extensie waarmee u suggesties voor automatisch aanvullen van Google voor elke vraag kunt genereren en kopiëren. Het bespaart tijd.
Beantwoord het publiek
Beantwoord het publiek haalt suggesties voor automatisch aanvullen van Google, YouTube en Bing op en deelt deze in vijf categorieën in:
- Vragen
- Voorzetsels
- Vergelijkingen
- Alfabetisch
- Verwant
De tool maakt één zoekopdracht per dag mogelijk zonder registratie en drie per dag met gratis registratie. Betaalde abonnementen beginnen bij $ 9 per maand voor 100 dagelijkse zoekopdrachten, die nuttige gegevens bevatten zoals zoekvolume en pay-per-click-vraag.