Sealgraphics.nl
  • Home
  • E-commerce ontwerp
  • Reagerend ontwerp
  • UX-ontwerp
Quick Links
  • Home
  • E-commerce ontwerp
  • Reagerend ontwerp
  • UX-ontwerp
Networks
  • Home
  • E-commerce ontwerp
  • Reagerend ontwerp
  • UX-ontwerp
Font ResizerAa
Sealgraphics.nlSealgraphics.nl
Search
  • Home
  • E-commerce ontwerp
  • Reagerend ontwerp
  • UX-ontwerp

populaire posts

Stop jij nog tijd in amateur SEO-pogingen?
Uncategorized

Stop jij nog tijd in amateur SEO-pogingen?

E-commerce ontwerp

La Poste installeert paskamer in postkantoor

UX-ontwerp

InVision, een UX-pionier, stopt in het tijdperk van Figma

2024 © www.Sealgraphics.nl Alle rechten voorbehouden
Sealgraphics.nl > Blog > E-commerce ontwerp > ‘Laagpunt in Duitse e-commerce’
E-commerce ontwerp

‘Laagpunt in Duitse e-commerce’

By Francis Last updated: January 31, 2024 2 Min Read
Share

Contents
Online zuinigheidVerbeterde cijfersHervatting van de groei

De online productuitgaven in Duitsland hebben vorig jaar voor het eerst een daling met dubbele cijfers gekend. De uitgaven bedroegen 79,7 miljard euro, een daling van 11,8 procent ten opzichte van de 90,4 miljard in 2022.

Deze informatie wordt gerapporteerd door het Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland, of kortweg bevh, in een release met de titel “E-commerce-omzet bereikt een dieptepunt”. In 2022 waren de online productuitgaven al flink gedaald met 8,8 procent ten opzichte van 2021.

De Duitse federale vereniging voor e-commerce schrijft de daling toe aan de “lagere bereidheid van consumenten om geld uit te geven”. Vorig jaar gaven consumenten minder online uit, vooral aan boeken, computers, sieraden, schoenen en kleding.

Online zuinigheid

De zuinigheid van Duitse consumenten blijkt online, zo blijkt uit de gegevens van bevh. Het online omzetaandeel in de productverkoop in Duitsland daalde van 11,8 procent naar 10,2 procent. Dit geeft aan dat fysieke retailers het post-corona opnieuw beter hebben gedaan dan hun online tegenhangers. De Duitse online consumentenbestedingen aan diensten stegen vorig jaar echter met 12,7 procent naar 12,7 miljard euro.

Het online omzetaandeel daalde naar 10,2%.

Verbeterde cijfers

Bevh merkt op dat de online omzetcijfers het afgelopen jaar zijn verbeterd. Terwijl de uitgaven in het eerste kwartaal van 2023 met 15 procent daalden, was dit percentage in het vierde kwartaal ruim gehalveerd. Na vijf kwartalen van dubbelcijferige dalingen werd voor het eerst een omzetverliespercentage van één cijfer opgetekend.

Hervatting van de groei

De uitgaven nemen nog steeds af, maar bevh verwacht in de loop van dit jaar een stabilisatie, gevolgd door een hervatting van de groei van de online-uitgaven.

‘Wij verwachten dat de Duitse e-commerce in de loop van het jaar zijn dieptepunt zal bereiken.’

In een gezamenlijke voorspelling verwachten bevh en het EHI Retail Institute een nominale groei van 2,0 procent voor e-commerce in Duitsland, waar Amazon marktleider is.

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
[mc4wp_form]
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Share This Article
Facebook Twitter Email Copy Link Print
Leave a comment Leave a comment

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Receive latest news from all areas of Wildlife Animals

Our selection of the week's biggest research news and features sent directly to your inbox. Enter your email address, confirm you're happy to receive our emails.

[mc4wp_form]

HOT NEWS

Stop jij nog tijd in amateur SEO-pogingen?
Uncategorized

Stop jij nog tijd in amateur SEO-pogingen?

September 16, 2025

La Poste installeert paskamer in postkantoor

January 14, 2024

InVision, een UX-pionier, stopt in het tijdperk van Figma

January 14, 2024

Naadloze Google-siteoverdrachten | Webdesign Essex

January 14, 2024

Recente berichten

Stop jij nog tijd in amateur SEO-pogingen?
September 16, 2025
Shopify sluit zich aan bij Google Cloud Marketplace (2024)
January 14, 2024

Over ons

SealGraphics.nl – Uw bron voor geavanceerde inzichten in webdesign. Ontdek trends, tips en inspiratie om uw digitale aanwezigheid te verbeteren. Visies transformeren in boeiende online ervaringen. Duik in uitmuntend ontwerp!

2024 © www.Sealgraphics.nl Alle rechten voorbehouden
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?